Hrvatsko društvo održavatelja organizira seminar |
![]() |
Autor HDO |
Srijeda, 20 Rujan 2017 11:55 |
Hrvatsko društvo za održavanje i upravljanje JAVNA NABAVA I UGOVARANJE USLUGA ODRŽAVANJA
Stručnjaci upravljanja održavanjem i njihove kompetencije postaju sve značajnije u donošenju ključnih odluka vezanih uz nabavu novih tehničkih sustava i njihovo održavanje tijekom životnog ciklusa. Suvremena proizvodnja nezamisliva je bez ugovaranja usluga održavanja u potpuno novom okruženju nastalom digitalnom industrijskom revolucijom i direktivama Europske unije u području javne nabave. Zemlje članice Europske unije kroz javnu nabavu radova, robe i usluge godišnje potroše približno 14 % ukupnog EU BDP-a. Navedeno je iznimno snažan argument za potrebu definiranja zajedničkih smjernica sustava javne nabave u zemljama članicama te praćenje razvoja tih sustava. Sustav javne nabave u zemljama članicama Europske unije temeljen je na zajedničkim odrednicama propisanima Direktivom 2014/24/EU koja se odnosi na javne naručitelje i Direktivom 2014/25/EU za sektorske naručitelje. Namjera donošenja novih direktiva je da se poveća djelotvornost javne potrošnje, a pogotovo da se olakša sudjelovanje malih i srednjih poduzeća u javnoj nabavi te da se dobavljačima omogući da bolje iskoriste javnu nabavu pri postizanju zajedničkih društvenih ciljeva. Također, razlog za donošenje novih direktiva u javnoj nabavi bila je i potreba za pojašnjenjem temeljnih pojmova i koncepata kako bi se osigurala pravna sigurnost i uzeli u obzir određeni aspekti povezane, dobro utvrđene sudske prakse Suda Europske unije. Promjene su uvedene s ciljem povećanja učinkovitosti izdataka, jednostavnijih i fleksibilnijih pravila, jasno reguliranih postupaka i promicanja društvenih ciljeva. Učinkovita i transparentna javna nabava i ugovaranje usluga održavanja jedna je od ključnih čimbenika modela održavanja unutar gospodarenja fizičkom imovinom koji je sadržan u normi EN 16646 Maintenance – Maintenance within physical asset management. Pod pojmom fizičke imovine podrazumijeva se svaki entitet koji može biti upotrebljiv da se proizvede roba, proizvod ili usluga, a da se pri tome zadovolje zahtjevi klijenata ili kupaca. Gospodarenje fizičkom imovinom bavi se optimiranjem upravljanja fizičkom imovinom u životnom vijeku kako bi se postigli najbolji povrati kapitala uloženog u investicije. Ovo iziskuje veliku sposobnost i znanje u donošenju odluka u svezi vođenja i optimiranja procesa s ciljem uravnoteženja svih troškova koji prate imovinu tijekom njenog životnog ciklusa. Uravnotežena i učinkovita nabava ili drugim riječima pravodobna i cijenama optimalna kao funkcija podrške ranije spomenutim procesima, koja pri tome mora biti transparentna u sustavu javne nabave, za sve sudionike predstavlja veliki izazov i zahtjeva odgovarajuća specijalistička znanja i vještine kako bi nabavni procesi bili optimalno definirani i usklađeni kao podrška procesima održavanja i upravljanja fizičkom imovinom. Budućnost održavanja i gospodarenja imovinom u današnjim visoko razvijenim gospodarstvima, sve zahtjevnijim tehnologijama i složenijim tehničkim sustavima treba naći odgovore kako uravnotežiti zakonske obveze i potrebe dnevnog poslovanja. Predavači:
Moderator:
Cilj seminara:
Teme seminara:
Koje su koristi seminara?
Kome je seminar namijenjen?Svima koji u svom radu susreću javnu nabavu kao podršku procesima gospodarenja fizičkom imovinom i održavanju, vlasnicima imovine, djelatnicima održavanja, tehničarima i inženjerima u pripremi održavanja, rukovoditeljima, tehnolozima i projektantima, djelatnicima u lancu opskrbe, svima koji na bilo koji način sudjeluju u organizaciji logistike održavanja. U prilogu:
|