Prijava korisnika




Društva partneri


Tvrtke partneri

ina

Podravka


Tinex logo web

Lana-Karlovac


TID-logo


Logo-Plattner-crop

OSHA Healthy Workplaces

osha-ms
1pix tr
OSHA Stress Management
Polaznici izobrazbe ESUO u radionicama ZET-a i Croatie Airlinesa PDF Ispis E-mail
Autor Krešimir Brandt   
Utorak, 12 Ožujak 2019 09:00


Polaznici treće generacije edukacije za Europskog stručnjaka upravljanja održavanjem odradili su dva dana terenske nastave.

Prvoga dana, po odobrenju direktorice Zagrebačkog električnog tramvaja Ljube Romčević-Žgele, polaznici su obišli radionice ZET-a i upoznali se s tehnološkim postupcima održavanja složenih tehničkih sustava tramvajskih vozila i pripadajuće infrastrukture. Polaznike je s cjelokupnim procesom preventivnih i korektivnih postupaka održavanja upoznao dipl. ing. Damir Škrinjar.

Nemaju inženjeri i menadžeri održavanja svakoga dana priliku zaviriti u unutrašnjost tramvaja, grdosija od 40-tak tona. Radi se o složenim sustavima koji ujedinjuju tri zasebne cjeline s brojnim tehničkim sustavima i podsustavima. To su tramvajska vozila, sustav kolosijeka s križištima i skretnicama te sustav napajanja. Radi se o spletu mehaničkih, električnih, elektroničkih, pneumatskih i hidrauličnih komponenta uz složen informatički sustav. Informatički sustavi zaduženi su i za informiranje vozača, putnika u tramvajskim vozilima i na stanicama, kao i za naplatu karata. Nakon razgledavanja radionica, polaznici izobrazbe pratili su odvajanje kolnog ormara tramvajskih kola od glavnog agregata voznog postolja.

Nekoliko dana kasnije dr. sc. Darko Virovac, voditelj tehničke kontrole u Croatia Airlinesu, bio je domaćin polaznicima u radionicama Tehničke službe hrvatske zrakoplovne kompanije u Velikoj Gorici. Ne treba posebno naglašavati kako se radi o visokosofisticiranim radionicama koje su certificirane za obavljanje najsloženijih radova na zrakoplovima kao što su pregledni servisi, popravci i modifikacije. Nema radionica s više certificiranih i posebno ovlaštenih inženjera i tehničara. Zrakoplovstvo i raketna tehnologija prednjače u planskom, preventivnom održavanju, redundancijama tehničkih sustava i održavanja uz pomoć računalnih sustava, jer korektivno održavanje, to jest održavanje nakon kvara, jednostavno nije opcija. Barem ne za vitalne dijelove zrakoplova.

Pokraj Međunarodne zračne luke Zagreb nalaze se tri velika hangara. Tih dana u jednome su polaznici izobrazbe mogli vidjeti radove na Bombardieru Q 400, a u drugome na Airbusu 320 F, oba u vlasništvu Croatie Airlinesa. U trećemu hangaru na velikom je servisu bio zrakoplov Airbus 321 britanske korporacije Thomas Cook Flights. Bila je to rijetka prilika da inženjeri i menadžeri održavanja upoznaju tehničke sustave u zrakoplovu i da saznaju neke detalje iz aeronautičke profesije. U sklopu Zračne luke i Tehničke službe CA nalazi se i Tehnički školski centar, certificirana organizacija za obuku zrakoplovno-tehničkog osoblja. Ovdje se obavlja široki spektar specijalističkih školovanja za zrakoplovne inženjere i tehničare. Školovanja za određeni tip zrakoplova izvode se prema normi EASA Part 66 / Part 147 , s ciljem stjecanja ovlaštenja za održavanje zrakoplova različitih tipova. Tehnički školski centar Croatia Airlines ima dugo iskustvo i sjajnu reputaciju, a školovanje je dostupno i zainteresiranim domaćim tehničarima i inženjerima i predstavnicima drugih zrakoplovnih i servisnih kompanija. Zato smo u velikogoričkim radionicama susreli i studente iz drugih zemalja.