ESUO priručnik
![]() |
![]() |
![]() |
Informacije On-line narudžba |
EFNMS AM Survey 2020
Strategija održavanja
![]() |
![]() |
![]() |
Mario Cikojević: Strategija održavanja On-line narudžba |
Prijava korisnika
OSHA Healthy Workplaces
![]() |
![]() |
OSHA Stress Management |
U posjetu radionici za održavanje i face lifting tramvaja |
![]() |
![]() |
![]() |
Autor Krešimir Brandt |
Ponedjeljak, 05 Ožujak 2018 14:12 |
Druga generacija polaznika izobrazbe za Europskog stručnjaka upravljanja održavanjem po prilici je na pola gradiva, na pola puta, pa je došlo vrijeme za održavanje u praksi. Zato je, nakratko, učionica HDO-a zamijenjena terenom. Nije da polaznicima, redom inženjerima strojarstva i elektrotehnike, nedostaje terena i prakse, jer sva četvorica redom su voditelji održavanja u tvrtkama u kojima rade. No, ovo je bila prigoda da obiđu pogone jedne od većih i poznatijih zagrebačkih tvrtki; Zagrebačkog električnog tramvaja. U ZET-u je polaznicima bio domaćin dipl. ing. Damir Škrinjar. Polaznici su provedeni kroz radionice ZET-a, kroz tramvaje, jarke ispod šina i tramvaja, između tramvaja rastavljenih na sastavne dijelove… Rijetko se inženjeri i menadžeri tehničkih struka susreću s takvim metalnim grdosijama od 40 tona, a još rjeđe im se pruži prilika da razgledaju njihove elektro-strojarske radionice (podvozja, mehanički prijenosi, sustavi kočenja, motori, elektrika/elektronika...) te radionice u kojima se obavlja pomlađivanje (limarija, bojanje...); metaforički rečeno face lifting tramvaja. Zagrebački tramvaji suvremena su šinska vozila koja, unatoč svojim dimenzijama i težini, elegantno jurcaju gradom. Međutim, radi se o vrlo složenom sustavu. Tramvajski promet ujedinjuju tri zasebne cjeline s nebrojenim tehničkim sustavima i podsustavima. To su tramvajska vozila, sustav kolosijeka s križištima i skretnicama, te sustav napajanja. Svaki je složen na svoj način. Tramvajska vozila imaju mehaničke, električne, elektronske, informatičke, pneumatske tj. hidraulične komponente, a druga dva sustava brojnim tehničkim rješenjima omogućuju napajanje energijom i kretanje. Sve to prate displeji s informacijama za vozače, putnike na stanicama, sustav komunikacije s putnicima i naplate karata, GPS sustav, komunikacija vozača s dispečerima i interventnim jedinicama. Impresivno. A na spomen tramvaja pomislimo tek na plavu, lijepo dizajniranu kutiju na kotačima s trolom i elektromotorom. Prva je to od dvije predviđene terenske edukacije polaznika izobrazbe ESUO. Sljedećom prilikom polaznici će zaviriti u utrobu kutije koja leti, putničkog zrakoplova. |